درخواست های ارتباط
جستجو
لیست دوستان من
صندوق پیام
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست پیام ها
صندوق پیام
رویدادها
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست رویدادها
همه رویدادهای من
دوره های مرتبط
دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید با زبان جاوا به زبان ساده
مدرس: مهدی عادلی
این دوره را در 27 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی برنامه نویسی پیشرفته زبان سی شارپ
مدرس: حسین احمدی
این دوره را در 78 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی طراحی رابط کاربری با JavaFX
مدرس: hharddy
این دوره را در 13 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی ساخت ربات تلگرام
مدرس: taghandiki
این دوره را در 8 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی برنامه نویسی به زبان پرل بصورت پروژه محور
مدرس: dr-iman
این دوره را در 13 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی برنامه نویسی حرفه ای پایتون به زبان ساده
مدرس: حسین احمدی
این دوره را در 23 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی اسکریپت نویسی Batch یا Batch Scripting در ویندوز به زبان ساده
مدرس: حسین احمدی
این دوره را در 11 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی پردازش متن با زبان برنامه نویسی پایتون
مدرس: taghandiki
این دوره را در 20 قسط خریداری کنید
دوره تخصصی آموزش متن کاوی با ابزار NLTK
مدرس: taghandiki
این دوره را در 11 قسط خریداری کنید
دوره آموزشی مقدماتی برنامه نویسی جاوا به زبان ساده
مدرس: مهدی عادلی
این دوره را در 17 قسط خریداری کنید

استفاده از گرافیک در کاتلین

0 نظرات
61 بازدیدها
سلام
همونطور که میدونید اولین قسمتی که کاربر در نگاه اول موقع کار با هر برنامه و نرم افزاری به آن دقت می کند رابط کاربری و محیط گرافیکی برنامه هست.
خودم همیشه اگه بین چنتا برنامه بخوام انتخاب کنم اونی که گرافیک قشنگ تری داره و نصب میکنم , پس میبینید که UI برنامه چقدر مهم هست.
امروز میخوایم با همدیگه اولین قدم برای ساخت عناصر گرافیکی در برنامه های نوشته به زبان کاتلین و با هم دیگه برداریم.
من برای اینکار از TornadoFX استفاده میکنم که فریمورکی بر پایه JAVAFX می باشد.
اول از همه میام خط زیر به گریدل پروژه اضافه میکنم.
compileKotlin {
    kotlinOptions.jvmTarget= "1.8"
}
نکته: من از محیط intelij استفاده میکنم.
نکته اضافه تر: اگه گریدل داخل پروژتون نیست برید مسیر زیر Filenewproject و گریدل و انتخاب کنید مثل تصویر تیک گزینه کاتلینم بزنید.

Image


حالا کلاس جدیدی میسازیم به اسم مثلا FirstView این کلاس ما حتما باید از کلاس View ارث بری بکنه.
هر کلاسی که از View ارث بری بکند باید متغیر root و override بکنه ما هم همین کار و میکنیم.
نکته: متغیر root و میتونیم برابر هر نوع view ای قرار بدیم که تو مطالب بعدی با هم یاد میگیریم.
اینجا متغیر root و برابر نوع vbox قرار دادیم و به شکلی که مشاهده میکنید یک دکمه و یک لیبل برای نمایش متن داخل این متغیر قرار دادیم.
class FirstView: View() {
    override val root = VBox()

    init {
        root += Button("Press Me")
        root += Label("ITPro")
    }
}

حالا برای اینکه بتونیم برنامه و اجرا کنیم نیاز به متد main داریم پس یک کلاس جدید میسازیم به اسم Myapp که از این کلاس ساخت شدمون ارث بری میکنه و داخل متد main کلاس هم برنامه با دستوری که میبینید اجرا میکنیم.
class MyApp: App(FirstView::class)
{

}
fun main(args: Array<String>) {
    Application.launch(MyApp::class.java, *args)
}

برنامه اگر اجرا کنید با این خروجی مواجه میشوید.

Image

برچسب ها
ردیف عنوان قیمت
1 نحوه ارتباط Kotlin با جاوا و کتابخانه Swing رایگان
2 یادگیری کاتلین برای چه کسانی مناسب است؟ رایگان
3 تجزیه رشته در کاتلین رایگان
4 آموزش ساخت فایل در کاتلین رایگان
5 استفاده از گرافیک در کاتلین رایگان
مطالب مرتبط

در حال دریافت اطلاعات

نظرات
هیچ نظری ارسال نشده است

    برای ارسال نظر ابتدا به سایت وارد شوید

    arrow