آموزش گرفتن اسکرین شات دسکتاپ در سی شارپ به زبان ساده

در این آموزش شما با نحوه گرفتن اسکرین شات از دسکتاپ در محیط کنسول اپلیکیشن سی شارپ آشنا خواهید شد البته گرافیکی هم فرقی نمیکنه و همین دستوراته :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. توضیح اصطلاحات
using System;
using System.Text;
using System.IO;
using System.Drawing;
using System.Windows.Forms;

namespace Wallpaper
{
    class Program
    {
        
        static void Main(string[] args)
        {
            Bitmap bit = new Bitmap(Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Width,Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Height);
            Graphics g = Graphics.FromImage(bit);
            g.CopyFromScreen(0,0,0,0,new Size(bit.Width,bit.Height));
            bit.Save(@"C:\Users\Edris_Ice\Desktop\edris.png", System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Png);
            Console.ReadKey();
        }
    }
}

ابتدا فضای نام System.Drawing و System.Windows.Forms رو اگر داخل محیط کنسول اپلیکیشن هستید باید از قسمت Soulation Explorer بر روی Reference راست کلیک کرده و AddReference رو انتخاب کنید و در قسمت سرچ فضا نام های ذکر شده رو به پروژه اضافه نمایید .ولی اگه داخل محیط ویژوال هستید خودش از قبل اضافه کرده و نیاز نیست به طور دستی اضافه کنید .

توضیح اصطلاحات

  1. bitmap : این کلاس که درون فضای نام System.Drawing قرار داره میاد برای ما یه تصویر با عرض و ارتفاع درست میکنه البته قالبشو .
  2. Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Width : این کلاس که درون فضای نام System.Windows.Forms قرار داره میاد برای ما عرض صفحه دسکتاپمون رو میگیره و به bitmap میده
  3. Screen.PrimaryScreen.WorkingArea.Height : این کلاس که درون فضای نام System.Windows.Forms قرار داره میاد برای ما ارتفاع صفحه دسکتاپمون رو میگیره و به bitmap میده .
  4. Graphics : این کلاس که درون فضای نام System.Drawing قرار داره میاد برای ما روی قالب تصویری که با استفاده از bitmap ایجاد کردیم گرافیک انجام میده . یا به اصلاح کاملش میکنه .
  5. Graphics.FromImage : این متد میاد قالبی که با bitmap ساختیم رو میگیره البته تمام متد ها به صورت پیشفرض از By Pass Value استفاده میکنن نه از By Pass Ref
  6. CopyFromScreen : این متد میاد یه کپی از تصویری که از قالب bitmap گرفته میگیره و روش کار انجام میده (اینجا باید شما به By Pass Value پی برده باشین) خب این متد پنج تا آرگومان گرفته که چهار تای اولی همش صفره که میاد از گوشه های قالبی که با bitmap درست شده یعنی از گوشه های بالا:گوشه راست-چپ و پایین:گوشه راست-چپ بر روی قالب گرافیک پیاده میکنه و پارامتر new size() که یه کلاس هستش میاد سایز قالب اصلیمون رو میگیره که ما بهش همون سایز قالب فرعی bitmap رو میدیم .
  7. bit.SaveAdd : این متد میاد برای ما تصویری که درست شده رو ذخیره میکنه که دوتاپارامتر گرفته . اولی محل ذخیره عکس و دومی با چه فرمتی که ما دادیم png

این آخرین آموزش من به صورت متنی بود و بقیه آموزش ها به صورت ویدیو خواهد بود .


ادریس شریفی
ادریس شریفی

مسلط به تکنولوژی ها HTML5,CSS3 , زبان های PHP,C-Sharp-java-vb.net و متخصص هک و نفوذ به کلاینت ها

نظرات