آموزش حل مشکلات نصب شیرپوینت : رفع مشکلات معمول نصب Sharepoint

در این سری پست هایی که تو سایت به اشتراک میزارم مشکلاتی رو که در هنگام نصب Sharepoint ممکنه براتون به وجود بیاد رو با هم دیگه بررسی می کنیم . تو منابع فارسی به جرات می تونم بگم که این مشکلات به خوبی بررسی نشده اون جور که باید باشه و همه به صورت تجربی هست . سعی کردیم در این سری از پست ها این مشکلات طوری بررسی بشه که دوستان بتونن تو سریع ترین زمان ممکن و بدون هیج دردسری به نصب sharepoint بپردازند و کار توسعه رو هر چه سریع تر پیش ببرن . در این قسمت یکی از رایج ترین مشکلات مطرح میشه و متناسب با اون راه حل هم ارائه میشه که امیدوارم برای همه دوستانی که بعدا قراره تو بیان تو این مسیر و کار توسعه رو پیش ببرن تسریعی تو کارشون به وجود بیاد.قبل از این که مشکلات رو بررسی کنیم نیاز هست که یه سری موارد رو حتما چک کنید . این مسایل برای زمانی هست که شما سه تا سرور دارید .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. مشکل اول :
  • سرور اول : Active Directory
  • سرور دوم : Sql server
  • سرور سوم : Sharepoint server

ما در این اموزش ها یک کاربر به نام FarmAdmin داریم که کانفیگ های مورد نیاز رو برای این کاربر انجام میدیم / این user رو هم تو Active directory تعریف کردیم و در دو سرور دیگه این کاربر رو عضو Local Admin هم کردیم که به مشکلی نخوریم .قبل از این که نکات زیر رو بگم در نظر گرفتیم که شما به درستی تنظیمات Active directory رو انجام دادید و مشکلی نداشتید تو این زمینه و همچنین Sql server رو هم به درستی روی سرور مورد نظرش نصب کردید . در ادامه با یک سری نکات تکمیلی کار رو پیش میبریم .

  1. حتما computer name هایی مورد نظر خودتون رو متناسب با اسم سرور انتخاب کنید که بعدا بتونید به راحتی Ping های مورد نظر بین سرور ها رو بگیرید. مثلا برای سرور Sql می تونید از نام SqlPanel استفاده کنید یا هر اسمی که مناسب اون سرور مورد نظر باشه .
  2. حتما از join بودن به دامنه اصلی اطمینان حاصل کنید و مطمئن باشید که همشون عضو یه دامین باشن. اسم دامین رو هم ساده انتخاب کنید
  3. حتما فایروال های هر سه تا سرور رو در ابتدا خاموش کنید که مشکلی در ارتباط بین سرور ها نداشته باشید
  4. قبل از نصب Sharepoint server نیاز هست که سرور مورد نظر این بخش رو حتما به روز رسانی کنید و همه update های مورد نیاز رو برای این سیستم رو انجام بدید
  5. حتما قبل از این که بخواید فایل پیشنیاز رو اجرا کنید تک تک از هر سرور بقیه سرور ها رو Ping بگیرید که در ادامه به مشکلی نخوردید
  6. روی هر ماشین مجازی که دارید کار می کنید که به نظر Hyper-v می تونه بهتر باشه تو این زمینه حتما هر مرحله رو Checkpoint بگیرید که از تنظیماتی که تو هر مرحله انجام دادید یه Backup داشته باشید .

مشکل اول :

وقتی که قراره sharepoint رو بر روی سرور نصب کنید حتما نیاز هست که یک سری فایل های پیش نیاز رو برای برنامه نصب کنید . این فایل ها به شرح زیر هست :

*Application Server Role, Web Server (IIS) Role.

Microsoft SQL Server 2012 Native Client

Microsoft ODBC Driver 11 for SQL Server

Microsoft Sync Framework Runtime v1.0 SP1 (x64)

Windows Server AppFabric 1.1

Cumulative Update Package 1 for Microsoft AppFabric 1.1 for Windows Server (KB2671763)

Microsoft Identity Extensions

Microsoft Information Protection and Control Client

Microsoft WCF Data Services 5.0

Microsoft WCF Data Services 5.6

Microsoft .NET Framework 4.5.2

Update for Microsoft .NET Framework to disable RC4 in Transport Layer Security (KB2898850)

Visual C++ Redistributable Package for Visual Studio 2013*

تو فایلی که شما Sharepoint Sever رو دانلود کردید یه فایل اجرایی هست به نام prerequisiteinstaller.exe که در واقع با اجرای این فایل یک سری تغییرات در Role های مورد مورد نظر و نصب یک سری فایل اتفاق می افته . خب حالا مشکل از این جا شروع میشه که تا وقتی هم که حتی یکی از این فایل ها به درستی نصب نشده باشه Sharepoint اصلا بالا نمیاد که بخواد نصب بشه و شما config اش کنی . در عکس زیر نمونه ایی از این مشکل رو میبینید که وقتی این فایل رو اجرا می کنیم با همچین خطایی روبه رو میشیم .

مشکل در نصب فایل های پیش نیاز برای Sharepoint

راه حل :

مرحله اول :

وارد قسمت Sever manager میشیم

*

مرحله دوم :*

وب سایت توسینسو

گزینه مشخص شده رو انتخاب می کنیم ، مرحله سوم :

هر دو مورد رو بر روی Off باید قرار دهید

هر دو گزینه مورد نظر رو Off کنید.بعد از انجام این کار حتما کامپیوتر رو مجدد راه اندازی کنید و حواستون هم باشه با همون user ایی که تعریف کردیم یعنی همون FarmAdmin وارد بشید . برای نصب نرم افزار ها نیاز به فیلتر شکن هم دارید . امیدوارم که این پست برای دوستانی که قراره تو زمینه sharepoint مشغول به فعالیت بشن مفید باشه . در ادامه مشکلات دیگه رو بررسی می کنیم و راه حل های متناسب با اونا رو برای حل مشکل بررسی خواهیم کرد .


نظرات