Loading…

جزیره برنامه نویسی و توسعه نرم افزار

ارسال کننده: حسین احمدی
حسین احمدی ، بنیانگذار TOSINSO ، توسعه دهنده وب و برنامه نویس ، بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای در سطح کلان ، مشاور ، مدیر پروژه و مدرس نهادهای مالی و اعتباری ، تخصص در پلتفرم دات نت و زبان سی شارپ ، طراحی و توسعه وب ، امنیت نرم افزار ، تحلیل سیستم های اطلاعاتی و داده کاوی ...
ارسال پیام خصوصی
امتیازات این مطلب
نکته: استفاده از مقادیر بازگشتی توابع در قالب Tuple در زبان پایتون
یکی از قابلیت های زبان پایتون Tuple ها است که می توان لیستی را ایجاد کرد که قابل تغییر نباشد. برای مثال:

>>> numbers = (1,2,3,4,5)
>>> print(numbers[0])

حالا فرض کنید تابعی تعریف کردیم که مقدار بازگشتی آن یک Tuple است:

def get_tuple():
    return ("Hossein","Ahmadi","ITPro.ir")

در صورت فراخوانی تابع بالا می توان از مقادیر tuple به صورت زیر استفاده کرد:

>>> def get_tuple():
...     return ("Hossein","Ahmadi","ITPro.ir")
...
>>> result = get_tuple()
>>> result
('Hossein', 'Ahmadi', 'ITPro.ir')
>>> result[0]
'Hossein'

از مقادیر بازگشتی تابع می توان به صورت زیر نیز استفاده کرد و در زمان گرفتن خروجی هر آیتم tuple را به صورت مستقیم داخل یک متغیر قرار داد:

>>> firstname, lastname, website = get_tuple()
>>> print(firstname)
Hossein
>>> print(website)
ITPro.ir

امیدوارم این نکته مورد استفاده دوستان قرار بگیرد. ITPro باشید

نویسنده: حسین احمدی
منبع: ITpro
دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است

برای ارسال نظر وارد شوید.