مهدی عادلی فر
بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

آموزش قالب بندی متن ها در اندروید با HTML به زبان ساده

اگر شما هم مثل من اول برای وب برنامه نویسی کرده باشید و سپس به سراغ موبایل و اندروید رفته باشید ممکنه دلتون برای کار هایی که با HTML انجام میدادید تنگ بشه و به خودتون بگید که چی می شد که الان هم من بتونم برای قالب بندی های متن هام از امکانات HTML استفاده کنم. خب ما میگیم بهتون که این کار شدنیه. مثلا اگر بخواهید که روی اعداد با توان یا اندیس کار کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

این کار رو میشه راحت توی html با تگ sup انجام داد و یا اگه می خواهید که اندازه فونت های شما مثل h1, h2 ,… باشد. به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای این کار شما لازم است که فقط از کلاس Html در اندروید استفاده کنید. برای مثال اگر بخواهید که یک عدد را به توان عدد دیگری برسانیدمثل X به توان 23 و آن را در داخل یک TextView نمایش دهید فقط باید به شکل زیر عمل کنید. در قسمت layout یک TextView قرار دهید مانند کد زیر

<TextView
    android:layout_width="wrap_content"
    android:layout_height="wrap_content"
    android:id="@+id/textSuper"/>

حال به قسمت داخل کد جاوا می رویم و ابتدا TextView را bind می کنیم و سپس از آن استفاده می کنیم. مانند کد زیر

TextView superView= (TextView) findViewById(R.id.textSuper);
superView.setText(Html.fromHtml("X<sup>23</sup>"));

به همین راحتی شما می توانید با استفاده از متد fromHtml یک کد Html وارد کنید و متن تولید شده توسط TextView شما نمایش داده می شود. شما در داخل متن نشان داده شده می توانید از تگ های مختلف Html استفاده کنید و متن هایی را که مورد نظر شما است را تولید کنید.


مهدی عادلی فر
مهدی عادلی فر

بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

مهدی عادلی، بنیان گذار TOSINSO. کارشناس ارشد نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و #C و جاوا و اندروید کار می کنم. در زمینه های موبایل و وب و ویندوز فعالیت دارم و به طراحی نرم افزار و اصول مهندسی نرم افزار علاقه مندم.

نظرات