سلام به تمامی دوستان و همراهان عزیز TOSINSO ای، دوره ای که پیش رو دارید دوره پیشرفته زبان سی شارپ است. ما قبلاً در طول یک دوره مقدماتی با امکانات و ویژگی های اولیه زبان سی شارپ آشنا شدیم. در طول دوره پیشرفته نگاهی دقیق تر و جزئی تر به امکانات مختلف این زبان برنامه نویسی خواهیم داشت. در این ویدیو به ...

همه شما ممکن است دوره های مختلف برنامه نویسی را گذرانده باشید ، اما به قول یکی از دوستانم هر آموزشی آموزش نیست و هر کسی هم نمی تواند آموزش بدهد ، امروز من ، حسین احمدی مدیر کل انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران و مدیر تیم برنامه نویسی ITPRO می خواهم یک دوره واقعی برنامه نویسی را با شما شروع کنم ، دوره...

سلام به دوستان Itpro. در قسمت سوم دوره برنامه نویسی جاوا ساختار کلی برنامه های جاوا را بررسی کرده ایم و گفته ایم که هر کدام از کلماتی که در جلسه قبل به عنوان اولین برنامه آن را نوشتیم را معرفی کرده ایم. همچنین قواعد نامگذاری کلاس ها را در جاوا توضیح داده ایم و گفته ایم که چگونه باید نام کلاس ها را ...

با سلام در این ویدیو آموزشی ما دو کلاس تحت عنوان دانش آموز و آدرس در نظر گرفتیم که شما رو با موارد زیر آشنا کنیم. 1- نحوه استفاده از complex type ها در Entity Framework (یکی از مزیت های این ویژگی این است که شما با یکبار تعریف کلاس، این کلاس را در سایر کلاس ها بکار می گیرید.واز تکرار فیلد ها ...

سلام به ITPro های عزیز. در این قسمت به ادامه مباحث شئ گرایی پرداختیم و در مورد کلاس ها و اشاء به صورت تخصصی تر بحث کرده ایم. مطالبی که در این قسمت گفته شده است عبارت است از: تعریف یک کلاس واقعی نمونه نوشتن برنامه در چندین فایل و دلایل چند فایلی کردن برنامه توضیح اعضای یک کلاس مفهوم cons...

سلام. در قسمت 26 در مورد انیمیشن های دو بعدی (2D Animation) صحبت کرده ایم. روش های مختلفی برای استفاده از انیمیشن ها در اندروید وجود دارد که از جمله آن ها view_animation ها می باشد که در این قسمت view animation ها را هم به کمک فایل xml و هم به صورت java در این قسمت توضیح داده ایم. همچنین مبحث Animat...

سلام به ITProهای عزیز. در قسمت پنجم اول به سراغ enum ها رفتیم و دلیل استفاده از آن را توضیح داده ایم و بعد از آن گفته ایم که چگونه می توان آن ها را تعریف کرد و از آن ها استفاده کرد. بعد از آن سراغ مبحث خیلی مهم رشته ها رفته ایم و نحوه تعریف و استفاده از آنها و همچنین خواص آنها را توضیح داده ایم. بعد...

در قسمت قبلی با اصول اولیه Mapping و پیش فرض های Entity Framework برای ایجاد ارتباط بین بانک اطلاعاتی و Class ها در برنامه آشنا شدیم و البته با برخی Attribute ها که برای تغییر رفتار Mapping پیش فرض Entity Framework کاربرد دارند نیز آشنا شدیم. در این قسمت با ایجاد یک بانک ساده به بررسی سایر Attribute...

با سلام به همه همراهان و اعضای محترم انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران. با توجه به این که امروزه نرم افزارها بخش مهمی از زندگی بشر رو تشکیل داده اند و بسیاری از کارهای روز مره و محاسبات توسط نرم افزارها انجام می شود، طراحی و توسعه نرم افزار یکی از کار های مهم در جوامع کنونی است. به دلیل پویایی بیش از...

در این درس با مفهوم عملگرها (Operators) در زبان جاوا آشنا خواهیم شد. عملگرها نمادهای مخصوصی هستند که کار خاصی را روی یک یا چند عملوند (عبارتی که قبل یا بعد یا دو طرف یک عملگر نوشته میشود) انجام میدهند و نتیجه عملیات را بر می گردانند. به عنوان مثال عملگر + در ریاضی دو عملوند در دو طرف آن قرار می گیرن...

متغیرها محلی برای نگهداری داده ها در حافظه اصلی کامپیوتر (RAM) هستند. متغیرها ابتدایی ترین اجزای یک برنامه هستند به طوری که می توان گفت یک برنامه کاربردی واقعی بدون متغیر معنا ندارد.در جاوا دو دسته بندی کلی برای تقسیم متغیرها و نوع داده ها وجود دارد تحت عنوان: 1- نوع داده اصلی (Primitive Ty...

در این مطلب که همونطور که از اسمش هم معلومه نوعی نکته حساب میشه میخوام در مورد تورفتگی خطوط توضیح بدم که شاید برای کسانی که دو قسمت آموزش رو خوندن سوال ایجاد شده باشه ، به کد زیر دقت کنید. این کد: public class Main { public static void main(String[] args) { System.out.println("I lo...

در این قسمت اولین برنامه خود را به زبان جاوا می نویسیم.فولدر eclipse را باز کنید و برنامه eclipse.exe را اجرا کنید.در این پنجره از شما خواسته شده تا مسیر Workspace یا فضای کاری خود را مشخص کنید. فضای کاری محلی است که تمام پروژه هایی که ایجاد می کنید در آن قرار خواهد گرفت. اگر نمی خواهید ه...

در این قسمت به نصب ابزارهای لازم و راه اندازی محیط برنامه نویسی می پردازیم. برای برنامه نویسی با زبان جاوا ما به دو نرم افزار نیاز داریم: 1 – JDK) Java Development Kit) 2- یک محیط برنامه نویسی (IDE) JDK مجموعه ای از نرم افزارهای مورد نیاز برای برنامه نویسی به زبان جاواست که در قالب یک بست...

سلام به Itpro های عزیز. در قسمت قبل در مورد Activity ها و intent ها صحبت کردیم . در این ویدیوی آموزشی دو مثال را قدم به قدم طراحی و پیاده سازی می کنیم تا بهتر با استفاده از activityها و intent ها آشنا شویم. مباحثی که در خلال این دو برنامه برای شما توضیح داده شده است عبارتست از: استفاده از ac...

سلام به دوستان ITPRO در قسمت سیزدهم ابتدا به طراحی و ساخت آیتم های یک لیست ویو ListView می پردازیم و می گویی که چگونه می توان کنترل های مختلفی را در صفحه قرار داد و خصوصیات آنها را برای نمایش بهتر تنظیم کرد. همچنین برای جلوه داشتن نمایش از گرادیان ها استفاده کرده ایم و همچنین در حالت های مختلف اجرای...

در آخرین قسمت از دوره آموزشی زبان پایتون با توجه به مطالبی که تا این لحظه یاد گرفتیم چند اسکریپت کاربردی خواهیم نوشت. اسکریپت هایی که در این قسمت می نویسیم: اسکریپت ارسال ایمیل اسکریپت whois اسکریپت Port Scanner مدرس: حسین احمدی منبع: ITpro

در قسمت سی و یکم ابتدا یک آشنایی اولیه با فایل های XML و ساختار های آن پیدا خواهیم کرد و سپس یاد میگیریم که چگونه بوسیله ماژول xml.dom.minidom بتوانیم فایل های XML را پردازش کنیم و اطلاعات مورد نظر را از آن استخراج کنیم.

در قسمت سی ام از دوره آموزشی زبان پایتون با یک اسکریپت عملی مبحث GUI Programming را به اتمام می رسانیم. اسکریپتی که در این بخش خواهیم نوشت یک ماشین حساب می باشد که رابط گرافیکی خواهد داشت و کاربر می تواند از طریق دکمه های تعیین شده چهار عمل اصلی را در این ماشین حساب انجام دهد. ظاهر اسکریپت طراحی شده...

در قسمت بیست و نهم از دوره آموزشی زبان پایتون با ماژول Tkinter آشنا خواهیم شد که برای ایجاد رابط کاربری استفاده می شود. GUI Programming یا برنامه نویسی رابط گرافیکی کاربری این امکان را به کاربر می دهد تا به جای محیط متنی Console از فرم ها و کنترل ها برای تعامل با برنامه استفاده کند. این قسمت یک آشنا...

در قسمت بیست و هشتم از دوره آموزشی زبان پایتون به صورت خیلی مقدماتی با مبحث Thread ها آشنا خواهیم شد. بوسیله Thread ها امکان اجرای همزمان چندین تابع را خواهیم داشت که باعث بهبود عملکرد اسکریپت نوشته شده خواهد شد.

در این قسمت از دوره آموزشی زبان پایتون مرور کوتاهی خواهیم داشت بر نحوه استفاده از پکیج pypyodbc برای ارتباط با بانک اطلاعاتی. بوسیله بانک اطلاعاتی این امکان وجود دارد تا اطلاعات را در یک Database ذخیره کرده و بعد آن اطلاعات را مجدد بازیابی کرده و استفاده کنیم. برای این بخش از بانک اطلاعاتی SQL Serve...

یکی از قابلیت های زبان پایتون استفاده از اسکریپت های این زبان برای نمایش صفحات وب و پاسخ به درخواست های وب است. برای استفاده از اسکریپت های پایتون در محیط وب از قابلیتی به نام CGI یا Common Gateway Interface استفاده می شود. همچنین نیاز به یک وب سرور خواهیم داشت که از وب سرور IIS استفاده خواهیم کرد. ...

در قسمت بیست و پنجم از دوره آموزشی زبان پایتون یاد خواهیم گرفت که چگونه از Command Line Argument ها یا همان پارامترهای ورودی که در زمان اجرای اسکریپت می توان مشخص کرد استفاده کنیم. بوسیله این پارامترها می توان تنظیماتی که اجرای اسکریپت به آن نیازمند می باشد را مشخص کنیم. برای کار با Argument ها از م...

در قسمت بیست و چهارم از دوره آموزشی زبان پایتون مقدمه ای خواهیم داشت بر مبحث Network Programming و آشنایی با Socket ها. بوسیله Socket ها می توان بین دو سیستم حالت Client و Server ایجاد کرد و پیام ها را بین دو کامپیوتر ارسال کرد. مباحثی که در این قسمت با آن ها آشنا خواهیم شد: مقدمه ای بر مبحث ...

در قسمت بیست و سوم از دوره آموزشی زبان پایتون با برخی مفاهیم تقریباً پیشرفته در زبان پایتون آشنا خواهیم شد که این مفاهیم بیشتر برای ایجاد و استفاده از لیست ها کاربرد دارند. مفاهیمی که در این قسمت آموزش داده می شوند: آشنایی با قابلیت Comprehension برای ایجاد کردن لیست ها و دیکشنری ها قابلیت L...

یکی از اتفاقاتی که در هر برنامه کامپیوتری یا اسکریپت نوشته شده می تواند اتفاق بیافتد، وقوع خطا است، بعضی خطاها به دلیل اشتباه نوشتن کدها اتفاق میافتند و برخی دیگر نیز به دلیل رفتارهای کاربر، مانند وارد کردن ورودی اشتباه. وظیفه یک برنامه نویس مدیریت کردن این خطاهاست تا با پیام های مناسب کاربر را متوج...

در قسمت بیست و یکم از دوره آموزشی زبان پایتون با توجه به مباحثی که تا کنون آموختیم یک اسکریپت ساده دفتر چه تلفن خواهیم نوشت که امکانات زیر را در اختیار کاربر قرار می دهد: تعریف مخاطب حذف مخاطب جستجو بر اساس شماره تماس در لیست مخاطبین به روز رسانی یک مخاطب بر اساس شماره تماس نمایش لیست کلی...

یکی از قابلیت های زبان پایتون کار با فایل ها است. شما در زبان پایتون می توانید انواع فایل ها را باز کرده، محتویات آن را بخوانید و البته محتویات داخل فایل را تغییر دهید. مباحثی که در این قسمت با آن ها آشنا خواهیم شد: آشنایی با تابع open و نحوه باز کردن فایل ها در پایتون پیمایش خطوط یک فایل بو...

در قسمت نوزدهم از دوره آموزشی زبان پایتون با Package ها آشنا خواهیم شد. Package ها ارتباط مستقیم با مبحث Module ها دارند، ما بوسیله ماژول ها می توانیم یکسری توابع، کلاس و ... را در قالب یک فایل Python تعریف کنیم و سپس بوسیله دستور import آیتم های تعریف شده داخل ماژول را داخل کد اضافه کرده و از آن ها...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون با یکسری مباحث تکمیلی در مورد شئ گرا به ترتیب زیر آشنا خواهیم شد: آشنایی با متد های getattr, delattr, setattr, hasattr جهت کار با خصوصیت های یک کلاس بررسی متدهای داخلی کلاس ها برای کار با خصوصیت ها نحوه override کردن متد str در کلاس ها و تاثیر آن در print گ...

وراثت یا Inheritance یکی از مباحث بسیار مهم در برنامه نویسی شئ گرا می باشد. فرض کنید که کلاسی با نام A تعریف کردید، بوسیله قابلیت وراثت می توانید کلاسی به نام B را تعریف کنید که از کلاس A ارث بری کند، یعنی تمامی خصوصیت ها و رفتارهای کلاس A را شامل شود. در این قسمت از زبان پایتون با مبحث وراثت آشنا خ...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون به مبحث برنامه نویسی شئ گرا خواهیم پرداخت. شئ گرایی یکی از مباحث بسیار مهم در اکثر زبان های برنامه نویسی بوده و این امکان را به ما می دهد مدل سازی موجودیت هایی که در برنامه استفاده می شوند را با قابلیت ایجاد Class مدل سازی کنیم و از روی Class های ایجاد شده اشیاء مخت...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون به بررسی یکی از مفاهیم مرتبط با مبحث توابع خواهیم پرداخت و سپس با برخی توابع کاربردی در پایتون آشنا خواهیم شد. در این قسمت مباحث زیر آموزش داده خواهند شد: آشنایی با متغیرهای عمومی (Global Variables) و متغیرهای محلی (Local Variables) دستور dir و استفاده از آن...

در قسمت چهاردهم از دوره آموزشی پایتون با مبحث Module ها آشنا خواهیم شد. Module ها کاربرد بسیار زیادی در زبان پایتون دارند و بسیاری از ویژگی های کاربردی زبان پایتون در قالب Module ارائه می شود که می بایست این Module ها را در برنامه import کرد و از آن ها استفاده کرد. Module ها فایل های اسکریپت پایتون ...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون اسکریپت ماشین حسابی که در قسمت های قبلی نوشتیم را تکمیل خواهیم کرد. در این اسکریپت از حلقه ها برای نمایش مجدد منوی ماشین حساب به کاربر پس از انجام عملیات ریاضی و همچنین از توابع برای جدا سازی منطق عملیات های ریاضی استفاده خواهیم کرد. مدرس: حسین احمدی منبع: I...

در طول دوره آموزشی با برخی از توابع داخلی پایتون مانند len یا print و input آشنا شدیم و از آن ها استفاده کردیم. در این قسمت از دوره آموزشی پایتون با نحوه ایجاد توابع در زبان پایتون آشنا خواهیم شد. بوسیله توابع می توان کدهایی که در طول اسکریپت استفاده زیادی از آن ها می شود را تحت یک نام نوشت و تنها ب...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون با تابع range آشنا خواهیم شد. بوسیله تابع range می توان یک مجموعه از اعداد را بر اساس پارامترهای مشخص شده ایجاد کرد و یکی از کاربردهای مهم آن نیز ایجاد حلقه با ترکیب دستور for و تابع range است. همچنین در این قسمت با نحوه پیمایش لیست ها بوسیله دستور for و تابع range ...

در این قسمت با یکسری مباحث تکمیلی برای کار با نوع های داده ای مانند رشته، لیست و تاپل آشنا خواهیم شد. مطالبی که در این قسمت آموزش داده می شوند: نحوه افزودن یک مقدار به انتهای لیست بوسیله تابع append درج یک مقدار در لیست بوسیله تابع insert ادغام تو لیست بوسیله تابع extend حذف آیتم ها از لیس...

در قسمت قبلی با دستور for که برای پیمایش مجموعه ها استفاده می شود آشنا شدیم و توانستیم با کمک این دستور حلقه های تکرار را در برنامه ها پیاده سازی کنیم. در این قسمت از دوره آموزشی زبان پایتون با نحوه ایجاد حلقه ها با کمک دستور while آشنا خواهیم شد. مباحثی که در این قسمت خواهید آموخت: آشنایی با...

در زبان های برنامه نویسی و اسکریپت نویسی مانند زبان پایتون گاهی نیاز است که بخشی از کد یا اسکریپت ما به تعداد مورد نظر تکرار شود. برای مثال، میخواهیم اعضای یک لیست یا تاپل را در خروجی چاپ کنیم یا عملیاتی بر روی آیتم های یک لیست انجام دهیم. در این حالت از حلقه ها استفاده می کنیم که در زبان پایتون دو ...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون یک اسکریپت خیلی ساده ماشین حساب خواهیم نوشت. این اسکریپت ساده چهار انتخاب در اختیار کاربر قرار داده و سپس از کاربر دو عدد دریافت می کند و بر اساس انتخاب کاربر عملیات های جمع، تفریق، ضرب یا تقسیم را بر روی دو عدد وارد شده انجام داده و خروجی را به کاربر نمایش خواهد دا...

زمان نوشتن یک برنامه یا اسکریپت نیاز خواهیم داشت تا روند اجرای برنامه را بر اساس رفتار کاربر یا ورودی کاربر تغییر دهیم. این کار در اکثر زبان های برنامه نویسی مانند پایتون بوسیله دستور if انجام می شود. ما می توانیم بوسیله دستور if و شرطی که برای آن مشخص می کنیم مشخص کنیم که بخشی از کد ما اجرا شود یا ...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون با مباحث ورودی و خروجی آشنا خواهیم شد. البته قبلاً با دستور print که برای نمایش خروجی استفاده می شود آشنا شدیم، اما گاهی لازم است که مقداری را به عنوان ورودی از کاربر دریافت کنیم. مباحثی که در این قسمت با آن ها آشنا خواهیم شد: آشنایی با دستور input و نحوه گرف...

در این قسمت از سری آموزشی زبان پایتون با مبحث عملگرها آشنا خواهیم شد. بوسیله عملگرها امکان انجام عملیات هایی مانند عملیات های ریاضی، مقایسه و ... را خواهیم داشت. مباحثی که در این قسمت با آن ها آشنا خواهیم شد: آشنایی با عملگرها و عملوندها در پایتون آشنایی با عملگرهای ریاضی و نحوه استفاده از آ...

در این قسمت از دوره آموزشی پایتون به مبحث متغیرها (Variables) و نوع های داده (Data Types) در زبان پایتون خواهیم پرداخت. امکان تعریف متغیر در اکثر زبان های برنامه نویسی وجود دارد و البته کاربردهای بسیار مهم هم دارد. در این قسمت با مباحث زیر آشنا خواهیم شد: آشنایی با مفهوم متغیر و کاربرد آن در ...

در قسمت دوم از مجموعه آموزشی زبان پایتون با برخی مفاهیم اولیه در دنیای برنامه نویسی آشنا می شویم. وارد شدن به هر زمینه ای از دنیای کامپیوتر نیازمند آشنایی با یکسری مفاهیم اولیه است که خوشبختانه برای وارد شدن به دنیای برنامه نویسی این مفاهیم آنقدر زیاد نیستند که نیاز باشد چندین جلسه را به آن اختصاص د...

سلام به کاربران عزیز وب سایت tosinso. در قسمت قبل در مورد اینکه package manager چیست و به چه دردی می‌خورد و دیدیم که با تکنولوژی های امروزی حتماً نیاز به package manger داریم. در این مطلب می‌خواهم در مورد یکی از معروف ترین package manager ها صحبت کنیم و آنpackage manager مربوط به node js یا npm است...

در قسمت اول از دوره آموزشی پایتون، با نحوه نصب و راه اندازی این زبان برنامه نویسی بر روی سیستم عامل های ویندوز و لینوکس آشنا شده و همچنین با نوشتن یک برنامه خیلی ساده به دنیای پایتون وارد خواهیم شد. مباحثی که در این قسمت خواهید آموخت: دانلود و نصب پایتون نسخه 3 بر روی ویندوز استفاده از پایتو...

یکی از زبان هایی که امروزه تبدیل به یکی از زبان های بسیار محبوب شده و نامش را خیلی می شنویم زبان پایتون است. زبانی ساده و در عین حال قدرتمند که توجه افراد زیادی رو به خودش جلب کرده. دوره آموزشی ای که پیش رو دارید دوره آموزشی پایتون است و ما قصد داریم در این دوره آموزشی با امکانات و ویژگی های این زبا...

تنظیمات حریم خصوصی
تائید صرفنظر
×

تو می تونی بهترین نتیجه رو تضمینی با بهترین های ایران بدست بیاری ، پس مقایسه کن و بعد خرید کن : فقط توی جشنواره بهاره می تونی امروز ارزونتر از فردا خرید کنی ....