توسینسو :: جزیره برنامه نویسی و توسعه نرم افزار
درخواست های ارتباط
جستجو
لیست دوستان من
صندوق پیام
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست پیام ها
صندوق پیام
رویدادها
همه را دیدم
  • در حال دریافت لیست رویدادها
همه رویدادهای من
تخفیف های وب سایت
همه تخفیف ها

توسینسو :: جزیره برنامه نویسی و توسعه نرم افزار

آموزش HTML به زبان ساده :قسمت دوم

سلام مجدد به دوستان عزیز قسمت دوم آموزش html را با هم پیگیری میکنیم تگ b: ازاین تگ برای بولد کردن فونت یک نوشته استفاده میکنیم و معمولا قبل از یک متن به کار میره و اون رو بولد میکنه متن مورد نظر این تگ هم با اسلش بسته میشه تگ بعدی تگ br است: که این تگ باعث میشه خط نوشتاری شما به سطر بعد بره یعنی هرجه این تگ بیاد بقیه نوشتار متن به سطر بعدی میره و نکته قابل ذکر اینه که این تگ نی... ادامه مطلب...

4
کار کردن با state در React Native

با مفهوم props و state در مطلب قبلی آشنا شدیم و نحوه کار کردن با props و هم یاد گرفتیم و حالا تو این پست با هم دیگه با state ها آشنا خواهیم شد.گفتیم که state بر خلاف props قابل تغییر هست یعنی هر بار اطلاعات جدیدی میتونه داخل state ما ذخیره بشه. state = { ' myState: 'Lorem } در مثال بالا ما یک آبجکت state تعریف کردیم و برای این state یک فیلد به نام myState قرار دادیم که م... ادامه مطلب...

0
مفهوم props در برنامه نویسی React Native

اگر در حال یادگیری برنامه نویسی Reactjs/React Native هستید یا قصد شروع آن را دارید یکی از بخش هایی که در طول کد نویسی با آن سر و کار دارید props و state ها می باشند. به همین منظور در این مطلب با هم دیگه با مفهوم props آشنا میشیم. در کل ما از props و state برای ذخیره کردن اطلاعات موقت در برنامه خودمون استفاده می کنیم یعنی با هربار باز و بسته شدن برنامه این اطلاعات از بین می روند. اما فرق props با... ادامه مطلب...

1
آشنایی با پکیج کتابخانه AndroidX و نحوه استفاده از آن

استفاده از پکیج کتابخانه های اندروید به نام Support library یکی از اجزای اصلی در طول توسعه اپلیکیشن های اندرویدی بوده است. این پکیج کلاس ها,کامپوننت ها و ویجت های مختلفی برای فراهم میکرد که باعث افزایش سرعت برنامه نویسی میشد اما گوگل بعد از سال پشتیبانی از این کتابخانه ها و کنار گذاشته و پکیج جدیدی تحت عنوان AndroidX معرفی کرده است. با استفاده از AndroidX میتونید قابلیت های جدید نسخه های بروز ان... ادامه مطلب...

0
ساخت اولین پروژه React Native

شرکت ها و سازمان ها همیشه به دنبال کم کردن هزینه های خود هستند و از همین روی این روز ها فریموورک های Cross-platform یا چند سکویی حسابی محبوب شده اند. یکی از این فریموورک ها در حوزه برنامه نویسی موبایل React Native می باشد که در این پست با هم دیگه اولین پروژه Hello World خودمون و در RN میسازیم. IDE برای کد نوشتن قطعا شما نیاز به یک ادیتور یا IDE دارید و از ادیتور هایی که جاوااسکریپت و پشتیبانی ... ادامه مطلب...

1
آموزش CSS: این جلسه : فونت ها در CSS

ضمن عرض سلام و احترام خدمت تمامی کاربران فروم محبوب توسینسو همانطور که قول دادم بهتون ،قصد دارم یکسری مقالات در زمینه برنامه نویسی های مختلف ، برای شما عزیزان قرار دهم . پیشاپیش از تمامی مدیران فروم قدردانی میکنم بابت این فروم بسیار مفید و کاربردی. در این قسمت به شما آموزش می دهیم چطور فونت محتواها را در یک صفحه html تنظیم کنید. برای تنظیم فونت ها می توانید از ویژگی های زیر در CSS استفاد... ادامه مطلب...

0
آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی بومی و ایرانی YO قسمت چهارم : دستورات شرطی در YO...

در جلسه چهارم آموزش زبان برنامه نویسی YO ، به دستورات شرطی در YO می پردازیم. این دوره چون صرفا جهت آشنایی و با این تفکر که خوانندگان این مطلب سابقه برنامه نویسی دارند ؛ نیاز نمی بینیم که در طول آموزش ها توضیحات تکراری وبعضا اضافی بدهیم. Conditional Statement IF & ElseCo شکل کلی دستور IF ، به ساده ترین حالت ممکن است: if (testExpression)if (testExpression) #-Statements elseco(te... ادامه مطلب...

0
آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی بومی و ایرانی YO قسمت سوم : کاست ها و خواص آن ها...

سلام ، همینطور که در جلسه قبل گفته شد ، بحث کاست ها در YO را در یک مطلب جدید منتشر کنیم. همینطور که در جلسه قبل به صورت مختصر به Cust ها پرداخته شد ، آن ها جزو متغیر ها هستند ؛ که توانایی زیر مجموعه قرار دادن انواع متغیر های دیگر نیز دارد . ویژگی های کاست ها -- • امکان تعریف بیش از 10 ، DataType همانند int , bool , float , double , short , ushort , long و ... • امکان دریافت ورودی ها و ت... ادامه مطلب...

2
آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی بومی و ایرانی YO قسمت دوم : انواع متغیر ها در YO...

در جلسه دوم از آموزش برنامه نویسی YO به معرفی انواع متغیر ها می پردازیم. کاست ها در YO -- یکی از انواع متغیر ها در YO ، کاست (Cust) ها هستند ؛ که خاصیت DataType آن ها به صورت پیشفرض String فرض می شود. ویژگی های کاست ها کاست ها یکسری ویژگی جذاب برای برنامه نویس دارند ، که شاید خیلی جذاب تر از متغیر های از جنس Var$ باشه ؛ از جمله : • امکان تعریف بیش از 10 ، DataType همانند int , bool ,... ادامه مطلب...

1
آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی بومی و ایرانی YO قسمت اول : معرفی و تنظیمات اولی...

به نام بزرگترین برنامه نویس جهان ، بنده امین بادین هستم و افتخار این رو دارم که طی سالها تلاش مستمر تونستم اولین زبان برنامه نویسی ایرانی به نام YO رو طراحی و معرفی کنم . همانطور که می دانید طراحی و توسعه یک زبان برنامه نویسی اصلا کار ساده ای نیست و طبیعتا پروژه YO پروژه ای است که در ابتدای کار خودش قرار دارد و در حال حاضر در حال آزمون خطا تا ارائه شدن نسخه نهایی می باشد ، این پروژه کاملا بومی است... ادامه مطلب...

3
مدیریت حافظه در اندروید

در برنامه نویسی اندروید مدیریت حافظه یکی از مشکلات اساسی در مسیر توسعه اپ می باشد که آن هم وجود منابع کم گوشی های هوشمند نسبت به کامپیوتر ها می باشد. زبان جاوا جزو زبان های garbage-collecting-language که بصورت اتوماتیک مدیریت حافظه و به عهده میگیرد اما باز هم بنا به دلایل مختلف کمبود حافظه در برنامه هایی که به شکل بهینه نوشته نشده باشند اتفاق می افتد و دلیل آن هم اشتباهات برنامه نویس می باشد.کمبو... ادامه مطلب...

1
برنامه نویسی 3 لایه قسمت 2

توی جلسه ی قبل یک Connection ایجاد کردیم. برای اینکه بین فرم برنامه و لایه ی دوم که Business هست ارتباط بر قرار بشه و اطلاعات بین اون ها جا به جا بشه به چیزی نیاز داریم به نام Data Object. برای ایجاد دیتا آبجکت نیز ابتدا باید یک کلاس بسازیم. داخل این کلاس متد خاصی قرار نمی دهیم و به هیچ کدام از using ها هم نیاز نداریم. فقط باید چند متغیر public بنویسیم. زمانی که دیتابیس رو درست کردیم، داخل جدولمون... ادامه مطلب...

2
برنامه نویسی 3 لایه

اگه مطالب وبسایت آی تی پرو رو خونده باشید قطعا دوره های طراحی بانک اطلاعاتی Sql server و تکنولوژی Ado.net رو دیدید. این دوره آموزش هم دقیقا مثل اون هاست اما با این تفاوت که فقط ساخت و اتصال دیتابیس به سی شارپ گفته نمی شه، بلکه تمرکز ما روی نحوه ی انجام این کاره. توی این سری آموزش ها از همون مفاهیم بهره گرفته میشه و پیشنهاد میکنم ابتدا سری به sql server، ado.net و oop بزنید. یکی از بهترین روش های ... ادامه مطلب...

0
نحوه فراخوانی متدها در زمان اجرا با استفاده از reflection در جاوا

سلام به همه itpro های عزیز. یکی از قابلیت هایی که زبان های برنامه نویسی امروزی دارند این است که می توان کتابخانه هایی ساخت و از آنها در برنامه های مختلف استفاده کرد. اضافه کردن این کتابخانه ها به پروژه از دو راه امکان پذیر است. راه اول این است که هنگام برنامه نویسی و در هنگام نوشتن پروژه کتابخانه را به پروژه اضافه کنیم در این حالت برنامه آن کتابخانه را به راحتی شناسایی کرده و می تواند از آن استفا... ادامه مطلب...

0
مشکل Concurrency در SQL Server و مدیریت آن در Entity Framework

یکی از مشکلاتی که در محیط هایی که چندین کاربر به صورت همزمان از یک بانک اطلاعاتی مشترک استفاده می کنند، مشکل Concurrency است. این مشکل زمانی پیش می آید که دو کاربر به صورت همزمان قصد ایجاد تغییر در یک رکورد را داشته باشند، فرض کنید کاربر 1 رکورد شماره 4 را برای تغییر از بانک اطلاعاتی خوانده است، در همین زمان که کاربر 1 در حال تغییر رکورد ها بوده و تغییرات هنوز در بانک اطلاعاتی ثبت نشده اند، کاربر ... ادامه مطلب...

0
استفاده از گرافیک در کاتلین

سلام همونطور که میدونید اولین قسمتی که کاربر در نگاه اول موقع کار با هر برنامه و نرم افزاری به آن دقت می کند رابط کاربری و محیط گرافیکی برنامه هست. خودم همیشه اگه بین چنتا برنامه بخوام انتخاب کنم اونی که گرافیک قشنگ تری داره و نصب میکنم , پس میبینید که UI برنامه چقدر مهم هست. امروز میخوایم با همدیگه اولین قدم برای ساخت عناصر گرافیکی در برنامه های نوشته به زبان کاتلین و با هم دیگه برداریم. من... ادامه مطلب...

0
آموزش ساخت فایل در کاتلین

سلام کار با فایل های یکی از بخش های نسبتا مهم و البته آسان هست که به عنوان برنامه نویس باید بلد باشید. با فایل ما میتوانیم اطلاعات را بروی دیوایس ذخیره و در موقعیت های بعدی استفاده نماییم. برای ساخت فایل در کاتلین از کلاس FileWriter استفاده میکنیم, و میبینید که به نسبت جاوا چقدر راحت تر این کار و انجام میدیم. به کد زیر توجه کنید یک متغیر تعریف کردیم از FileWriter که در خط اول نام و پسوند فایل و... ادامه مطلب...

0
تجزیه رشته در کاتلین

سلام در این مطلب میخوایم خیلی بصورت ابتدایی نگاهی به دستورات کاتلین بندازیم تا بررسی کنیم ببینیم ایا واقعا دستورات کاتلین کوتاه تر و ساده تر هستند یا خیر. به عنوان مثال میخواهیم رشته ای از کاربر دریافت و کاراکتر های دلخواه آن را نمایش دهیم. رشته ها در کاتلین تقریبا مثل ارایه عمل میکنند یعنی اگر رشته ای داشته باشیم به شکل زیر. var title = "itpro" مثل این میمونه که یک ارایه به طول... ادامه مطلب...

0
نحوه ارتباط Kotlin با جاوا و کتابخانه Swing

سلام کاتلین زبان برنامه نویسی جدیدی هست نسخه 1.0 آن از سال 2016 آغاز به کار کرد به همین علت ممکن است برای بعضی افراد هنوز ناشناخته باشه. کاتلین تعامل خیلی نزدیکی با جاوا دارد و از بستر JVM برای اجرای کد ها استفاده می کند به همین دلیل شما به راحتی میتونید داخل پروژه ها از هر دو زبان کاتلین و جاوا استفاده کنید. در این مطلب میخوایم با هم دیگه یک مثال ساده از نحوه استفاده این دو زبان در یک پروژه با... ادامه مطلب...

0
خواندن فایل XML در سی شارپ به صورت مستقیم

به نام خدا در این پست ، با خواندن فایل XML در سی شارپ توسط LINQ To XML آشنا خواهید شد. زیبایی کار در اینجاست که شما با استفاده از زبان SQL دارید یک فایل متنی را مورد خطاب قرار می دهید و دیگر در اینجاخبری از Table نیست. نکات : 1- هر تگ در فایل XML یک Node نام دارد . برای خواندن یک Node به صورت زیر عمل شده است : (جستجو) برای مثال Name یا Contact هر کدام یک Tag هستند و Name از فرزندان Contact ا... ادامه مطلب...

2
معرفی زبان برنامه نویسی kotlin قسمت سوم حلقه ها و شرط ها و رشته ها

سلام ITPROهای عزیز. در قسمت های قبل زبان کتلین را توضیح دادیم و نحوه انجام کارهای معمولی و کارهایی که مربوط به شئ گرایی در یک زبان بود را در زبان برنامه نویسی کتلین توضیح دادیم. در این مطلب هم کتلین را توضیح می دهیم. با این تفاوت که در دو قسمت قبل در مورد مطالبی صحبت کردیم که در جاوا هم وجود داشت ولی مطالبی که امروز خواهیم گفت به شکلی است که شاید در جاوا وجود نداشته باشد. پس شروع می کنیم به ادامه ... ادامه مطلب...

0
آموزش گرفتن اسکرین شات از دسکتاپ در سی شارپ (با چند خط کد)

به نام خدا در این آموزش شما با نحوه گرفتن اسکرین شات از دسکتاپ در محیط کنسول اپلیکیشن سی شارپ آشنا خواهید شد البته گرافیکی هم فرقی نمیکنه و همین دستوراته : using System; using System.Text; using System.IO; using System.Drawing; using System.Windows.Forms; namespace Wallpaper { class Program { static void Main(string[] args) { Bitm... ادامه مطلب...

0
بدست آوردن سورس HTML در سی شارپ(Get_HTMLCODE_SITE_IN_C-SHARP)

به نام خدا در این آموزش با بدست آوردن سورس سایت در سی شارپ آشنا خواهید شد . کد زیر این کار را برای ما انجام خواهد داد و ادامه با به برسی کد میپردازیم : try { HttpWebRequest http = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(txturl.Text); http.Method = "POST"; WebResponse res = http.GetResponse(); StreamReader ... ادامه مطلب...

3
ارسال ایمیل در اندروید با intentهای ضمنی

سلام ITPRO های عزیز. در این مطلب در مورد کار با intent ها صحبت کردیم و در این مطلب گفتیم که برای تماس گرفتن به چه شکل از intentهای ضمنی استفاده می کنیم. اما یکی دیگر از استفاده های intentهای ضمنی ارسال ایمیل است. در این مطلب می خواهیم در این مورد صحبت کنیم. این امکان بسیار خوبی است زیرا که وقتی که شما می خواهید یک ایمیل ارسال کنید دیگر نیازی ندارید که خودتان یک کلاس برای ارسال ایمیل درست کنید و فق... ادامه مطلب...

0
نحوه برقراری تماس تلفنی در اندروید

سلام به ITPROهای عزیز. به خاطر این که اکثر دستگاه های اندرویدی از سیم کارت پشتیبانی می کنند و قابلیت تماس دارند اندروید کتابخانه های مفید و پراستفاده ای را برای کار با تماس در اختیار برنامه نویسان قرار داده است. همچنین اندروید یک برنامه داخلی برای انجام تماس ها دارد. با توجه به این که ممکن است در برنامه هایی که در اندروید می نویسیم نیاز به تماس صوتی و تماس تلفنی داشته باشیم پس در این مطلب در مورد ... ادامه مطلب...

0
برقراری ارتباط بین Fragment ها با activity ها و Fragment ها با هم در اندروید

سلام به ITPROهای عزیز. در مطلب قبل گفتیم که می توان Fragment ها را یک بار ساخت و چندین جا از آن استفاده کرد. حال برای این کار شما باید Fragment ها را به شکلی طراحی کنید که هر Fragment مستقل باشد و خودش layout و رفتار خودش را طراحی و تعریف کند. وقتی که شما این کار را انجام دادید شما می توانید در داخل activity این Fragment ها را قرار دهید و بتوانند با هم کار کنند و با هم ارتباط برقرار کنند و با هم ب... ادامه مطلب...

0
ساخت رابط کاربری اندروید با fragment ها

سلام به ITPRO های عزیز. اگر بخواهیم در اندروید یک رابط کاربری بسازیم که چند قسمتی باشد و هر قسمت به صورت داینامیک و پویا عمل کند و اجزای رابط کاربری ما جدا از هم باشند بهتر است که اجزای کامپوننت ها و رفتار های Activityها را از هم جدا کنیم و در قالب یک سری ماژول ها قرار دهیم. شما می توانید این ماژول بندی را با استفاده از کلاس Fragment بسازید. این کلاس ها مانند activity های تو در تو عمل می کند و خود... ادامه مطلب...

0
زبان جولیا

به نام خدا زبان جولیا - Julia جولیا زبانی با قدرت عملکرد بسیار بالا برای محاسبات عددی ، پردازش های موازی ، دقت خطا در محاسبه است که کتابخانه ی بسیار وسیعی از توابع ریاضی رو هم در خودش داره. بیشتر کتابخانه های جولیا با استفاه از خود این زبان نوشته شده در عین حال برخی از کتابخانه هایی مثل جبر خطی ، پردازش سیگنال ، تولید عدد تصادفی و ... با استفاه از زبان C و فورترن نوشته شده. بر... ادامه مطلب...

0
حل مشکل ساخت و اجرای پروژه در اولین بار در اندروید استودیو که در آموزش های خارجی...

سلام به دوستان ITPRO دوستانی که می خواهند برنامه نویسی اندروید را با استفاده از اندروید استودیو شروع کنند ممکن است در ابتدای کار به یک مشکل برخورد کنند. یعنی هنگامی که شما برای بار اول یک پروژه در اندروید استودیو می سازید ممکن است که پروژه شما BUILD نشود. حالا دلیل آن چیست؟ پیام می دهد که gradle نتوانست فلان پکیج را بگیرد و build کند. حالا برای این چه کاری باید انجام داد؟ در این مطلب این مشکل را... ادامه مطلب...

2
ساخت یک Keylogger با استفاده از سی شارپ

سلام به همه دوستان عزیز ITPRO. در این آموزش قصد داریم که در زبان سی شارپ برنامه ای بنویسیم که در پس زمینه اجرا شود و کلید هایی را که کاربر می زند را ثبت کند. برای این کار باید از API ها و DLL های خود ویندوز استفاده کنیم. این برنامه در حالی که اجرا می شود ولی هیچ نشانه ای از آن وجود ندارد. برای نوشتن این برنامه مراحل زیر را باید طی کنیم. -- ساخت پروژه -- ما برای این پروژه از نرم افزار ویژوال اس... ادامه مطلب...

1
مطالب قدیمی تر